Hoe Qyn een heel nieuwe wereld opent

Amerikaanse taferelen in de winkelstraat

Qyn is een bedrijf wat zijn inspiratie wereldwijd opdoet. Ongetwijfeld waren de drijvende krachten achter deze onderneming op reis in Amerika. Het is het land wat bekend staat om de video walls die je in het centrum ziet staan. Op die video walls wordt de actualiteit in het nieuws getoond. Daarnaast worden er beursberichten getoond en wordt er reclame voor ondernemers gemaakt. Deze taferelen zie je – in beperkte mate – steeds vaker terug komen in het Nederlandse straatbeeld. Wie de afgelopen tijd in een winkel is geweest heeft vast al opgemerkt dat winkelen een stuk aangenamer is geworden.

Een persoonlijke winkelervaring

Fysieke winkels leken te verdwijnen  uit het straatbeeld. De grote winkelketens en kledingmerken kregen te maken met faillissementen, en de panden in de grote steden kwamen leeg te staan. Inmiddels worden de etalages weer gevuld en ontstaat er weer een levendig straatbeeld. De etalages bevatten echter steeds minder vaak paspoppen met kleding of andere goederen; er zijn meer en meer beeldschermen te vinden waarop de potentiële klant ziet wat er te koop is Gelokt door het mooie uiterlijk van de producten die getoond worden betreedt de klant een winkel waarna hij een aantal zaken ziet op schermen die zijn aandacht hebben. Complete outfits worden geshowd waarbij rekening wordt gehouden met het type klant wat een winkel binnen komt. Een winkel die zich richt op klanten met een plus maat  zal modellen tonen op een scherm die een aantrekkelijke outfit dragen in een dagelijkse situatie. De klant zal geïnspireerd zijn en hoogstwaarschijnlijk een outfit samenstellen.

Een digitale winkelbediende

Het winkelpersoneel van een dergelijke winkel is er alleen nog voor het advies wat betreft de maat. De rest van de adviezen en inspiratie wordt reeds digitaal gegeven aan de klant waardoor deze zonder al teveel interventie zal slagen. De digitale winkelbediende is een niet opdringerige aanwinst voor het bedrijfsleven.